fredag 5 februari 2016

Laddar för läsmaraton

Den bok som jag håller på att läsa just nu är en novellsamling av Alice Munro, "För mycket lycka". Det är min första bekantskap med henne, och jag tycker faktiskt att den är bra!

Jag brukar inte läsa noveller men jag kände att det kunde vara en skön variation. Det finns ju även möjlighet att pausa den eftersom ja... det är noveller :)

Det är precis vad jag tänkte göra, om jag inte hinner läsa allt förstås tills på söndag när jag ska vara med i ett läsmaraton! Rainbowthon heter det och jag tyckte det lät så fint och roligt så jag kunde inte låta bli.

Jag tänkte visa vilka böcker jag tar med i min regnbåge i morgon. Jag köpte en gul bok idag som jag vill ha med, så mina planer ändrades. Det blev mitt första bokinköp för året, någon gång ska det ske :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar