tisdag 5 januari 2016

Hylltömningen 2016 - Januaris utmaning

2016 blir det år då jag läser fler böcker än jag samlar på mig. Eller? Kan ju alltid hoppas!

Lite hjälp på traven blir det nog med Nellys projekt som hon har dragit igång, nämligen att göra något åt de olästa böckerna i hyllan - en hylltömning! Varje månad kommer en ny utmaning att presenteras och den första går helt enkelt ut på att läsa den översta boken till vänster. För mig blir det Jojo Moyes Det skyddande regnet. Jag har inte läst henne ännu så det blir intressant att börja med hennes debut. Det var dessutom en bok jag velat läsa snart så ingen är gladare än jag!

Men för att inte röra till det mer än nödvändigt, tänkte jag läsa den efter Mias julläsning. För jag gjorde ju en planerad läshög i den utmaningen, se här, (plus Nellys läsitsnow) och jag tar dem gärna stegvis. Åtminstone efter den 12 januari, sedan är jag på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar