tisdag 5 januari 2016

Kvartalsrapport

Antal lästa böcker: 21
Antal lästa sidor: 8242
Medelbetyg: 7,9 av 10

(sorterade alfabetiskt efter boktiteln)
A clash of kings av George R.R Martin
Blå dahlia av Nora Roberts
Britt-Marie var här av Fredrik Backman
En karta över omöjlig längtan av Anuradha Roy
En man som heter Ove av Fredrik Backman
Ett ljus i mörkret av Agneta Sjödin
Flicka med pärlörhänge av Tracy Chevalier
Fjärilseffekten av Karin Alvtegen
Grottbjörnens folk av Jean M. Auel
Här på jorden av Alice Hoffman
Hästarnas dal av Jean M. Auel
Kinesen av Henning Mankell
Major Pettigrew sista chans av Helen Simonson
Mina drömmars stad av Per Anders Fogelström
Niceville av Kathryn Stocket (ljudbok)
På vinst och förlust av David Nicholls (ej med på bilden)
Små citroner gula av Kajsa Ingemarsson (ej med på bilden)
Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda
Tusen strålande solar av Khaled Hosseini
Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón

Kvartalets bästa: Tusen strålande solar & Vindens skugga
Kvartalets sämsta: På vinst och förlust
Kvartalets överraskning: Ensamma hjärtan och hemlösa hundar
Kvartalets besvikelse: En karta över omöjlig längtan

Den bok som var...
Roligast: Britt-Marie var här
Sorgligast: Tusen strålande solar
Tråkigast: Tillsammans är man mindre ensam
Mysigast: Ensamma hjärtan och hemlösa hundar
Läskigast: Kinesen, eller Vindens skuga
Mest romantisk: Ensamma hjärtan och hemlösa hundar
Mest inspirerande: Vindens skugga
Mest fängslande: Vindens skugga

Boken med finast omslag: Här på jorden, eller Ett ljus i mörkret

Sammanfattning av läsningen i oktober, november och december 2015
Mycket har blivit läst och utifrån medelbetyget 7,9 har det varit en hel del bra böcker, jag är väldigt nöjd! Och jag får inte glömma att det är min första tid som bokbloggare. Det har varit en väldigt rolig tid, alla är så snälla och jag får så mycket inspiration från er andra. Jag ångrar inte en sekund att jag hoppade in i denna värld.

Vad ser du fram emot inför nästa kvartal?
Att upptäcka fler bra böcker och författare :) Och att beta av de serier som jag har påbörjat, det måste jag göra. Jag hinner nog inte med A game of thrones serien innan säsong 6 kommer ut på tv, men kanske... Hade ju också varit skönt att läsa fler böcker än vad jag samlar på mig i hyllorna ;) Men framförallt måste jag se till att njuta av läsningen också, det är det viktiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar