fredag 23 oktober 2015

Små citroner gula av Kajsa Ingemarsson

Titel: Små citroner gula
Författare: Kajsa Ingemarsson
Förlag: Månpocket
Utgivningsår: 2004
Antal sidor: 325
Första meningen: Det var inte första gången någon tog henne på brösten.

Handling: Med en fot i Stockholm och en i barndomens trygga småstad tycker sig Agnes stå hur stadigt som helst. Hon har en familj som alltid ställer upp, ett bra jobb, en pojkvän som älskar henne och en bästa vän som hon känner utan och innan. Eller?
En efter en rasar byggstenarna i Agnes liv tills hela tillvaron rämnat. När en vän erbjuder henne att vara med och starta en restaurang har hon inget att förlora.
Små citroner gula är en varm och charmig roman om att finna sig själv, om kärlek och vänskap, om att våga chansa och våga välja."
  
Mitt omdöme: Jag tyckte den här boken var väldigt underhållande. Det är lättläst, charmigt och igenkännande. Att dessutom få läsa om något så spännande som att starta en restaurang gör det hela oemotståndligt. Och slutet är underbart. Ingemarsson knyter ihop allt trådar snyggt, och jag ler hela vägen i mål. En del överraskningar, andra satt jag och väntade på. Kort och gott en mysig feel good!

Mitt betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar