torsdag 8 oktober 2015

Nytt i hyllan #5

Det här är del 5 i mitt stora second hand fynd för några veckor sedan, äntligen har jag lyckats presentera dem all här på bloggen. Här finns del 1, del 2, del 3 och del 4.


I vargars närhet - Nicholas Evans
När jag köpte den här hade jag ännu inte läst Evans tidigare bok. Men nu är det gjort och den var helt okej, hade förväntat mig lite mer dock. Hoppas denna ska vara snäppet bättre. 

Fjärilseffekten - Karin Alvetegen
Handlar om att våra gärningar verkar långt utanför våra egna liv, och att tillfälligheter vävs samman i ett oändligt nät som bildar ett nu. Jag är så glad att jag fick tag i den här boken, helt klart något för mig.

Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap - Mary Ann Shaffer
Den här boken handlar om vänskap, kärlek och böcker. Om hur vi under svåra förhållanden hämtar kraft i läsningen och hos varandra. Och det verkar ju som att det finns en igenkänningsfaktor.

Den sista konkubinen - Lesley Downer
Utspelar sig i Japan 1861 och är inspirerat från verkliga händelser. Om intriger och maktspel. Om en prinsessa och en samuraj. Verkar otroligt intressant!


Jag lyckades till och med fuska lite, 3 av dessa böcker ligger redan i min TBR-lista. Nog ser jag fram emot dem allt!

2 kommentarer:

  1. Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap tyckte jag otroligt mycket om när jag läste den!

    SvaraRadera