tisdag 22 september 2015

Nytt i hyllan #3

Jag ville bara kika in och säga hej från ett grått Skåne. Det klassiska molntäcket är tillbaka. Hösten har kommit och vad passar inte bättre än att få slå sig ner med ett gäng böcker? Det här är del 3 från secondhand-fynden jag gjorde för ett tag sedan. Jag delade ju upp dem i 5 delar så att inte inlägget skulle bli så himla långt. Den här delen tar upp de hårda böckerna som jag hittade.


Drömfångare - Stephen King
Nu när jag har blivit bokbloggare så kände jag mig "tvungen" att läsa en Stephen King bok, har ju inte gjort det (skäms). Dessvärre upptäckte jag efter att ha googlat runt lite, att antingen hatar man den här eller så älskar man den. Det var väldigt, väldigt delade meningar. Och att den skulle vara extremt kuslig, och det är ju inte min melodi direkt... vi får väl se om jag vågar mig på den. Det är åtminstone en fin hyllvärmare!

Godnatt, finaste - Dorothy Koomson
Den här ser jag fram emot. Trots att boken hittades på Erikshjälpen ser den ut att vara i nyskick! Det är en berättelse om kärlek, vänskap och svek. Och om möjligheten att börja om på nytt.

Ett ljus i mörkret - Agneta Sjödin
En bok baserat på Sankta Lucias liv. Den ska jag läsa i början av december för extra julstämning!

Damen med enhörningen - Tracy Chevalier
Jag har flickan med pärlörhänge sedan innan, dock oläst. Och bara därför tog jag den här andra boken av Tracy Chevalier. Kanske dumt, men den passar så bra bredvid sin syster.

Underbar och älskad av alla - Martina Haag
Den här verkar otroligt charmig, en riktig feel-good som jag ser fram emot. 

Trollkarens trast - Martin Davies
Den här boken påminner lite om Flickan med glasfötter, åtminstone utseendemässigt. Det är en tempofylld blandning av historia, mystik och kärlek.

Här hittar du del 1, och del 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar