tisdag 15 september 2015

Nytt i hyllan #2

Nu fortsätter jag med del 2 i mitt massiva second-hand köp på böcker, som jag gjorde förra veckan. Del 1 finns här.


Andra kvinnor - Kristy Crawford
Den såg fin ut. Det är en "varm och känslosam roman om kvinnor och relationerna dem emellan". Också om "hur komplicerat det kan bli när människor försöker upprätthålla fasader som måste rasa samman förr eller senare."

Den ryske vännen - Kajsa Ingemarsson
Lika bra att passa på. Den här har jag hört gott om, men det står inte på baksidan vad den handlar om, det får jag kolla upp.

På det fjärde ska det ske - Kajsa Ingemarsson
Hennes debut! Jag har läst ett par av hennes böcker, och det skadar inte med några extra... På second är det bara att ligga i. En feel-good-bok om val som man måste göra i livet.

Sommarhuset - Anna Fredriksson
Mest för att jämna ut 3 st för 25 kr principen. Boken handlar om "smärta, svek och bitterhet men också om att vilja gå vidare. Varm, känslosam och starkt." Det handlar om ett arv mellan syskon, vars relationer har blekts bort under åren.

Bedragen - Katerina Janouch
Jag har inte läst hennes serie om barnmorskan Cecilia Lund, så jag tänkte testa med den första och se vad jag tycker om den. Och vilken dag hittar man nr 1 i en serie? Passa på!


Har ni läst någon av dessa? Eller spanat in dem sedan tidigare? Vad tyckte ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar