onsdag 30 september 2015

Nytt i hyllan #4

Vi kör på med del 4 av mitt underbara secondhand-köp. Här finns del 1, del 2 och del 3. Det är så roligt för jag har redan hunnit beta av ett par böcker. Jag är fortfarande ivrig att få läsa alla som jag köpte, de verkar så intressanta. Hursomhelst, här har vi ytterligare 5 böcker till hyllan. Låt mig presentera...


Välkommen ut på andra sidan - Anna Maria Jansson
Handlar om tre tjejer som alla brottas med sina problem. Om hur livet plötsligt kan vända. Det ska bli intressant att läsa om!

Tusen strålande solar - Khaled Hosseini
Som jag har letat efter den här boken! Jag älskade "Flyga drake", och har "Och bergen svarade", men jag ville läsa den här först (som är hans 2:a bok, även om de är fristående). "Boken handlar om en oförsonlig tid, en osannolik vänskap och en kärlek större än livet självt". Vackert.

Flickan från ovan - Alice Sebold
Mest för att jämna ut 3 st för 25 kr... Men den är nog helt okej, jag har hört talas om den och jag tror att den har filmatiserats. Boken handlar om en flicka som har dött men ändå blir kvar och betraktar jordelivet.

I de lugnast vatten - Viveca Sten
Nej, jag har varken läst serien om Sandhamn, eller sett filmerna. Jag är inte heller ett stort deckarfan. Men när jag stötte på del 1 i en serie så kunde jag inte låta bli, jag kan ju i varje fall testa och se vad jag tycker.

Nära hem - Alice Munro
Nobelpristagaren, inte trodde jag att du skulle stå på en hylla i en second hand affär och vilken tur du har att få komma till mig! Boken består av novell-samlingar och ska tydligen vara bra, så det är roligt att jag ska få chansen att läsa dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar