måndag 14 september 2015

Finn din inre styrka - Sanna Ehdin

"Livet levs en dag i sänder"

Titel: Finn din inre styrka
Författare: Sanna Ehdin
Serie: -
Genre: Populärmedicin
Antal sidor: 278
Språk: Svenska
Originalspråk: Svenska
Originaltitel: -
Översättare: -
Förlag: Månpocket fakta
ISBN: 978-91-7232-163-2
Utgivningsår: 2009 (2008)
Format: Pocket






Sanna Ehdins bok "Finn din inre styrka" är en handbok i verkligt välmående. Hon eftersträvar större hänsyn till vår egen hälsa och trygghet - i vardagen, nuet och vägen mot våra innersta drömmar. Hur vi finner våra guldklimpar och lyckas allra bäst genom att vi först tar hand om och lyssnar på vårt eget inre. 

Hon visar och beskriver hur vi ska handskas med livets alla upp och nedgångar. Hur vi behåller balansen. Hur fel det är med samhällets alla yttre företeelser och jakten på yttre framgång. För om vi inte mår bra i hjärtat och själen så spelar det yttre ingen roll alls. Om att släppa på kontrollen och ha tillit till livet. På vår förmåga och makalösa inneboende kraft. Om motivation och driv. Boken är fylld med bevis och inspiration från fantastiska människor. Hur de har gjort för att lyckats. Och vara lycklig, samtidigt.

Jag läste mycket i boken när jag var nere på visit i Borås. Ute på min omysiga balkong, i den stekheta solen, satt jag i flera timmar. Läste, inspirerades och fann verkligen min inre styrka. Det var så härligt, jag mådde så bra. 

Det är verkligen en bok som jag varmt rekommenderar. Den är en trygghet. En inspirations- och pepp-bok. Men framförallt är det en må-bra bok. Det är en bok som har allt om livet, hur det ska tacklas och tolkas. Hur det ska levas, med största framgång. Läs den!

Mitt betyg: 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar