lördag 3 oktober 2015

Vargbröder i mitt hjärta

Alltså jag fick en sådan plötslig nostalgisk känsla, jag måste läsa om Vargbröder. Jag kommer nog alltid säga att det är den bästa boken jag någonsin läst. Men konstigt nog så lyssnade jag på den första gången, och blev helt tagen. Sedan skaffade jag boken och läste den, igen. Och så har jag läst den för min lillebror, han lika förtjust. Det är en berättelse som jag aldrig tröttnar på.

Och för er som också läst Vargbröder - den där slutscenen med Ulv och Torak, åhhhh! Mina ögon vattnas och rösten svajar varje gång jag läser det. 

Jag vet inte vad det är som är så rörande... Dessa vargbröder är extremt sympatiska. Riktiga bröder. Och läskiga Storskogen. Den där tidsepoken. Klanerna. Demonerna. Nä nu får jag sluta... jag vill verkligen läsa om den här underbara bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar