söndag 25 oktober 2015

NaNoWriMo 2015


Jag kan inte tro att det är sant. Om jag minns rätt så ägnade jag det här projekten en ynka tanke för ett tag sedan, men bestämde mig för att inte delta. För det skulle ju vara omöjligt. Nu har den åter kommit till mig och totalt etsat sig fast. Jag bara måste delta i NaNoWriMo 2015!

Ni kan inte ana min beslutsångest, prestationsångest, skrivångest... men jag tänker att det är precis det här jag behöver. En rejäl spark i baken! Att dessutom offentliggöra det hela gör det ännu värre. Gode gud hjälp mig att klara detta.

Det var för knappt en vecka sedan som jag bestämde mig. Och nu är det en vecka tills det hela startar. Jag började i princip från noll, utan någon idé. Jag har totalt brainstormat mig fram. Läst tips och inspiration. Som en tok. Men ganska snabbt högg jag tag i något som fick det att pirra i mig. Sedan var det bara att planera. Fullt ös.

Om det är fler därute som ska delta så vore det roligt att veta vad ni har för användarnamn, jag heter "skogsmusen". Måste dock meddela att jag inte kan nånting om hur Nanowrimo fungerar. Men, det är väl bara att producera ord efter ord... 1667 stycken varje dag. 50.000 på 30 dagar.

National Novel Writing Month 2015. The world needs your novel.

Nja. Åtminstone jag behöver den.

PS. Jag tar det ändå som ett prova-på-år. Det blir en erfarenhet rikare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar