fredag 15 januari 2016

Helgens läsning


Jag tänkte visa vad jag ska läsa nu i helgen. Det är den bok som valdes ut efter den första utmaningen i Hylltömningen2016 (den bok som står högst upp till vänster), och boken kan dessutom bidra till Världsomseglingen. Den heter Det skyddande regnet och är skriven av Jojo Moyes, hennes debutbok. Än så länge tycker jag att den är charmig och lite rolig, men jag har inte kommit så värst långt. Den utspelar sig på den Irländska landsbygden och det är verkligen mysigt.

Om jag hinner läsa ut den nu i helgen tror jag att jag börjar på Ängeln lek av Carlos Ruiz Zafón. Jag känner för lite spänning och mystik. Det är en fortsättning från Vindens skugga, som jag tyckte så mycket om. Älskar att de handlar om böcker.

Så i helgen går jag från den rofyllda landsbygden på Irland till Barcelonas gåtfulla stad... tvära kast! Önskar er en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar