söndag 15 november 2015

Nanowrimo - andra veckan


Ännu en vecka har gått i nanowrimo, och nu har den första entusiasmen lagt sig och det börjar bli lite mer motigt. Såhär har det gått med skrivandet i veckan.

8 november
Efter två ganska bra dagar på över tvåtusen ord skrev jag denna dag endast 932 st. Den sämsta dagen hittills, men nån dag ska väl den också komma...

9 november
Kom åter på banan och skrev med stor glädje och mycket känslor denna dag, det blev 2257 ord.

10 november
Det gick många timmar innan jag tog mig i kragen och skrev. Det är slitsamt, men också nanos poäng, att skriva varje dag. Ibland vill jag bara vila från det hela lite längre, men inom 24 timmar måste fler ord in i dokumentet. Så jag satte mig och skrev. Efter det läste jag pep-talk från Stephanie Perkins och fick en stor dos inspiration. Lyckades klämma ur mig lite mer. Sammanlagt 1034 ord. Det går upp och ner.

11 november
Det gick bättre att skriva den här dagen, kände mig lite mer inspirerad och hade lite mer energi, slutade på 2449 ord.

12 november
308 ord. Jahapp, inga kommentarer..

13 november
En något bättre dag. Det känns lite läskigt att börja på de scener som jag ser som milstolparna. Det har också gjort att jag börjar bli nervös och stressad att jag bara är halvvägs, och att det är lika många ord tid. Hur ska det gå? Det blev 2007 ord denna dag.

14 november
1370 ord. En lite bättre dag i varje fall. Märkte att det blir fler ord nu när mina karaktärer gör det besvärligt för mig, de gör som de vill!

Sammanlagt skrivna ord andra veckan: 10357 ord
Är nu uppe i: 25439 ord

Mål inför den tredje veckan är att komma tillbaka till samma skrivmängd som den första. Allt försprång som jag drog på mig första veckan är nu som bortblåst, dags att lägga i en ny växel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar