lördag 7 november 2015

Nanowrimo - första veckan


Nu har den första veckan i nanowrimo passerat och jag har sammanfatta lite hur det har gått med skrivandet. Jag har faktiskt haft väldigt roligt näst jag skrivit på min lilla berättelse!


1 november
Första dagen, som jag väntat och peppat! Men också varit rätt nervös. Efter en del ångest över första meningen och att faktiskt börja detta enorma projekt, så tragglade jag mig sedan fram och fick under dagen ihop 3078 ord. Pust, nu är jag igång. 

2 november
Förkylningen som lämpligt slog till igår höll i sig, men jag skrev så gott jag förmådde mellan snytningarna var och varannan sekund. Fick ihop 1476 ord.

3 november
Kändes bättre med förkylningen och fingrarna glödde lite mer på tangenterna... åtminstone var det lättsammare. Kände att jag började släppa lite på min inre redigerare, inte läsa det jag skrivit och stanna upp för länge och leta rätt formuleringar. Jag tror nanowrimo blir nyttigt för mig, lära mig att släppa på prestigen och bara skriva. Det slutade på 2066 ord.

4 november
Blev allt bättre på att fylla mellan raden av alla de möjliga slags beskrivningar. Kapitlen började helt enkelt bli längre. Skrev denna dag 2018 ord.

5 november
Ännu än dag där jag fått skrivandet som vana, det blev inte riktigt lika många, men ändå 1362 ord.

6 november
Trots att det börjar ta emot lite mer nu så förvånas jag över alla idéer som kommer fram bara jag sätter mig för att skriva. Har märkt att det är viktigt för mig med små stunder, att skriva de 1667 orden som krävs varje dag i ett svep skulle bli segt. Jag mutar mig med att när jag har skrivit x antal ord, då får jag läsa ett kapitel för nöjets skull! Idag blev det 2279 ord.

7 november
Kunde äntligen sticka iväg på en liten springtur och efter den nyvunna energin kunde jag skriva på längre än vanligt. Samtidigt som det är roligt att skriva så börjar det också bli lite motigt, det är då jag tänker att det är nu nano börjar.... så jag säger till mig att ju mer jag skriver desto snabbare tar det slut. Precis som när jag sprang halvmaran. Det är samma lika! Spurtade ihop 2803 ord.

Summa antal skrivna ord första veckan: 15082 st.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar