tisdag 17 november 2015

Top Ten Tuesday

Dagens Top Ten Tuesday lyder: "Top Ten Quotes I Loved From Books I Read In The Past Year Or So". Alltså citat som jag läst och tyckt om. Jag älskar citat!

Men eftersom jag är en relativt nyfödd bokbloggare har jag inte hunnit samla på mig särskilt många citat i mina böcker. Så det var lite svårt för mig. Men jag kikade igenom hyllan och såg efter vad jag hittade. Så här kommer ett gäng citat som jag gillade.





För dig skulle jag göra det tusen gånger om.







Beslutet som du fattar är inte lika viktigt som hjärtat som ligger bakom. Stå fast vid ditt beslut, så kommer det att stå fast vid dig.








Jag tror att platser griper tag i oss, att vi blir som vilken del av landskapet som helst och antar dess egenheter och dårskaper.



Men du förstår, Annie, där det finns smärta finns det fortfarande känslor, och där det finns känslor finns det hopp.





Denna lilla hund vet precis vad den vill, till skillnad från människan som ju har möjligheten att dölja sina innersta känslor, till och med för sig själv.




I am the blood of the dragon.





When the sun rises in the west and sets in the east.
When the mountains blow in the wind like leaves.
Then you shall return to me my sun and stars.


A day will come when you think your are safe and happy, and your joy will turn to ashes in your mouth. And you will know the debt is paid.

1 kommentar: